Tuesday, April 17, 2012

Lawatan Sambil Belajar Ke Neraka...

Assalamualaikum,

Ce try bukak tafsir suraf  As-Shaffat ayat 40-62. Ayat-ayat ni menceritakan keadaan orang mukmin di syurga. Yang menarik perhatian aku dalam ayat-ayat ni, ahli syurga datang meninjau ahli neraka. Let checkitout...




(51) Seorang di antaranya berkata:  Sesungguhnya aku dahulu, ada seorang rakan yang menempelak aku.

(52) Katanya: Adakah engkau golongan yang mengakui benarnya kebangkitan hari akhirat?

(53) Adakah sesudah kita mati dan menjadi tanah dan tulang, adakah kita akan dibalas apa yang telah kita lakukan?


(54)  Ia berkata lagi: Adakah kamu hendak melihat keadaan rakanku yang engkar itu?


(55) Maka dia meninjaunya ,  lalu dilihatnya rakannya itu berada di tengah-tengah Neraka yang apinya menjulang-julang.


(56) Ia pun berkata:  Demi Allah!  Nyaris-nyaris engkau menceburkan daku dalam kebinasaan.

(57) Dan kalaulah tidak disebabkan nikmat pemberian Tuhanku,  nescaya akan menjadilah daku dari orang yang dibawa hadir untuk menerima balasan azab.


Berdasarkan ayat-ayat ni, bukan setakat meninjau, tapi siap bercakap lagi dengan ahli neraka..

Persoalanya sekarang, yang mana satukah kita nanti?

FYI, ayat 61 menceritakan bagaimana nak jadi macam orang yang meninjau, jangan lupa buka tafsir ye (^_^)v





Thursday, April 12, 2012

Dah Nak Dekat Da....

Assalamualaikum,

12 April 2012, Bila baca status Maher Zain terus terlintas "Hah!! Bukan baru je ke lepas Ramadhan "

Sibuk countdown Euro 2012 yang takde kena mengena tak perasan pulak yang ada kena mengena dah nak tiba..



Cepat sungguh masa . Semoga  Semua dipanjangkan umur untuk bertemu Ramadhan..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...