Saturday, November 17, 2012

Jeritan Dua Negara

Assalamualaikum

Jeritan di Palestin







Manakala jeritan di Malaysia



Kesenangan dan keamanan tergolong dalam salah satu jenis ujian Allah kepada hambaNya....

Malah ujian kesenangan lebih berat kerana mampu membuatkan kita alpa 

Dan telah menyebabkan kemusnahan umat-umat terdahulu...


Monday, November 12, 2012

Lynas to start operations

Assalamualaikum,



KUANTAN: THE  Lynas Advanced Materials Plant (LAMP) can finally begin its long-delayed operations.

The High Court here yesterday dismissed an application by three residents to stay a decision to grant the plant a temporary operation licence.

Judge Datuk Mariana Yahya, in her ruling, said the contention by the three applicants that LAMP's operation would lead to environmental and health problems was too premature to be raised at present.

The applicants were Gebeng residents Tan Bun Teet, 64, Syed Talib Syed Sulaiman, 60, and Hasimah Ramli, 44, who filed their application on July 18.

Read more 


Berita yang agak buruk buat penduduk daerah Kuantan.  

Mungin ia selamat buat masa sekarang, tapi bagaimana dengan 20-30 tahun akan datang bila hasil radiasi terkumpul dalam jumlah yang banyak? T_T


Sesiapa yang berminat nak bekerja dekat Lynas boleh apply sini --> Lynas




Tuesday, November 6, 2012

Tunang Sengkek

Assalamualaikum
 








Sinopsis:
Hantaran RM 12 000
Tunang tak cukup duit.
Kata duit RM 18 000 kena rompak
Tunang menghilangkan diri


Berita penuh kat sini




Si A: Aku rasa aku tak kahwin la
Si B: Kenapa?
Si A: Umur nak dekat 30 da. Aku kerja tak tetap, kalau ditakdirkan aku dapat kerja tetap pun, gaji basic 1.8k-2k je. Nak kahwin at least kena ada 20k. Tolak belanja, aku rasa boleh simpan 500 sebulan, berkurun la nak tunggu cukup duit

Allah bagi rezeki dekat manusia ni berbeza-beza. Ada orang dapat banyak walaupun kerja tak kuat. Ada orang dapat sikit walaupun kerja kuat. Kepada yang merancang untuk berkahwin tu, tengok dulu pendapatan si lelaki sebelum meletakkan harga majlis anda. Jika dia mampu, buat la semahal pun tak kisah, tapi jika tak mampu, buat la ala kadar je.

Jangan la jadikan "hari perkahwinan" tu sebagai punca rosaknya sebuah perkahwinan







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...