Hayati vid ni ye ^_^v
Sayonara ramadhan, sayonara jahiliyah
Thursday, August 25, 2011
Wednesday, August 10, 2011
Meriahnya Ramadhan
Assalamualaikum,
Alhamdulillah, setelah 3 tahun setengah, akhirnya merasa juga berbuka puasa kat dua masjid besar putrajaya, masjid besi dan masjid putra. Dah lama niat nak pergi, tapi ada je hal yang menghalang. Terasa kemeriahan Ramadhan melihat manusia berpusu-pusu ke masjid. Gambar2 raw dari hp:
Alhamdulillah, setelah 3 tahun setengah, akhirnya merasa juga berbuka puasa kat dua masjid besar putrajaya, masjid besi dan masjid putra. Dah lama niat nak pergi, tapi ada je hal yang menghalang. Terasa kemeriahan Ramadhan melihat manusia berpusu-pusu ke masjid. Gambar2 raw dari hp:
Sunday, August 7, 2011
Apa Yang Lebih Penting??
Assalamualaikum,
Salam Ramadhan dan selamat berpuasa.
Salam Ramadhan dan selamat berpuasa.
Atas ni adalah gambar buku yang disyorkan oleh Ustaz Kazim . Tergerak hati nak baca bila diceritakan yang Muslim-muslim sekarang banyak mementingkan apa yang kurang penting dari apa yang lebih penting, dari sudut ibadah, akhlak , hukum hakam dan pemikiran..
Aku pun cari la kat Perpustakaan Tun Sri Lanang (lama betul tak melawat =p).
Masa aku tulis entry ni, baru baca 28 muka surat, baru pendahuluan, aku dah terasa pedasnya ..
Link download kat bawah ni, tapi versi Indonesia, yang aku pinjam tu versi Malaysia..
Aku pun cari la kat Perpustakaan Tun Sri Lanang (lama betul tak melawat =p).
Masa aku tulis entry ni, baru baca 28 muka surat, baru pendahuluan, aku dah terasa pedasnya ..
Link download kat bawah ni, tapi versi Indonesia, yang aku pinjam tu versi Malaysia..
Sunday, July 31, 2011
Amalan Sunat

Ramadhan dah tiba!!! Masing-masing mesti sibuk nak buat amalan, masjid 1st day ni mesti penuh. Jom sama-sama jaga amalan wajib, tinggal benda-benda mungkar dan tambah amalan sunat,..Maksud amalan sunat diajar di sekolah2 dulu - Buat dapat pahala, tak buat takde pape
Maksud yang sepatutnya diajar - Buat dapat pahala, tak buat RUGI
Harap2 segala yang dilakukan dibulan ramadhan tahun ni berterusan sepanjang tahun. Tahun-tahun sebelum ni abis je bulan ramadhan abis la amalan, lebih teruk lagi seminggu sebelum raya dah abis amalan.. huhu T_T
Be productive Muslim:
Subscribe to:
Posts (Atom)








