Assalamualaikum
Sinopsis:
Hantaran RM 12 000
Tunang tak cukup duit.
Kata duit RM 18 000 kena rompak
Tunang menghilangkan diri
Berita penuh kat sini
Si A: Aku rasa aku tak kahwin la
Si B: Kenapa?
Si A: Umur nak dekat 30 da. Aku kerja
tak tetap, kalau ditakdirkan aku dapat kerja tetap pun, gaji basic 1.8k-2k je.
Nak kahwin at least kena ada 20k. Tolak belanja, aku rasa boleh simpan 500
sebulan, berkurun la nak tunggu cukup duit
Allah bagi rezeki dekat manusia ni
berbeza-beza. Ada orang dapat banyak walaupun kerja tak kuat. Ada orang dapat
sikit walaupun kerja kuat. Kepada yang merancang untuk berkahwin tu, tengok
dulu pendapatan si lelaki sebelum meletakkan harga majlis anda. Jika dia mampu,
buat la semahal pun tak kisah, tapi jika tak mampu, buat la ala kadar je.
Jangan la jadikan "hari
perkahwinan" tu sebagai punca rosaknya sebuah perkahwinan


