Monday, January 11, 2010

Mata

Seharian kita mengggunakan mata untuk melakukan segala aktiviti, tidak kira baik atau jahat. Satu nikmat yang amat berharga dari Allah. Tapi sepanjang kita menggunakannya adakah kita sedar hubungan sepasang mata kita yang patut kita contohi dalam hidup.

Mereka berkedip bersama….. …….,
Bergerak bersama…… …..,
Menangis bersama….. ……,
Melihat bersama dan……… .,
Tidur bersama….. …..

Meskipun mereka tidak pernah melihat antara satu sama lain…..
PERSAHABATAN seharusnya seperti itu…….. ….
Kehidupan akan berasa KOSONG tanpa KAWAN ……….. .

7 comments:

Aliff Lazim said...

p/s : dlu aku pnah tpikir, pekak/bisu tu lebey baik drp bute.... tp aku xnak r jd salah satu drp bnde2 ni.

ainhavi said...

hish~patutlaa alip tujukan kat aku
pndgn mata slalu menipu..

farizamm said...

Pandangan mata selalu menipu
Pandangan akal selalu tersalah
Pandangan nafsu selalu melulu
Pandangan hati itu yang hakiki...
=)

Damon Salvatore said...

wah byknye pandangan..hehe

Pandangan alip plak mcm ne??.

Aliff Lazim said...

faiq : pandangan aku selalu cerah....hehe

ain : ni r adiah utk kau.... faiq tlg postkan on my behalf. haha

far : aku suke quote tesebot =)

ainhavi said...

pandangan hati itu yg hakiki..
andai hati itu bersih..=))

Damon Salvatore said...

bgs btul bdk2 mikrob ni =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Topup2u