Tuesday, November 6, 2012

Tunang Sengkek

Assalamualaikum
 








Sinopsis:
Hantaran RM 12 000
Tunang tak cukup duit.
Kata duit RM 18 000 kena rompak
Tunang menghilangkan diri


Berita penuh kat sini




Si A: Aku rasa aku tak kahwin la
Si B: Kenapa?
Si A: Umur nak dekat 30 da. Aku kerja tak tetap, kalau ditakdirkan aku dapat kerja tetap pun, gaji basic 1.8k-2k je. Nak kahwin at least kena ada 20k. Tolak belanja, aku rasa boleh simpan 500 sebulan, berkurun la nak tunggu cukup duit

Allah bagi rezeki dekat manusia ni berbeza-beza. Ada orang dapat banyak walaupun kerja tak kuat. Ada orang dapat sikit walaupun kerja kuat. Kepada yang merancang untuk berkahwin tu, tengok dulu pendapatan si lelaki sebelum meletakkan harga majlis anda. Jika dia mampu, buat la semahal pun tak kisah, tapi jika tak mampu, buat la ala kadar je.

Jangan la jadikan "hari perkahwinan" tu sebagai punca rosaknya sebuah perkahwinan







1 comments:

DeeraIzzah© said...

nurrazakweddingplanner.blogspot.com

Menyediakan perkhidmatan majlis Perkahwinan/Pertunangan/Event dengan pakej harga yang menarik seperti Andaman dan Solekan Pelamin Kanopi dan Katering Pakaian dan Peralatan Lengkap Pengantin Fotografi Hantaran Doorgift Hiasan Bilik/Kereta Pengantin Wedding Planner dan banyak lagi... Sila Hubungi 010-7175919/017-7024919 untuk keterangan lanjut *servis meliputi kawasan di seluruh Malaysia dengan pakej harga yang sangat menarik!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Topup2u