Friday, December 18, 2009

Selamat tahun Baru Islam

Kebaikan Membaca Doa Awal n Akhir tahun

Barangsiapa yang membaca doa awal tahun ini, insya Allah dirinya akan terpelihara daripada gangguan dan godaan syaitan di sepanjang tahun tersebut.

Sesiapa yang membaca doa akhir tahun, Syaitan berkata :
"Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan
aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun"

dan Sesiapa yang membaca doa awal tahun, Syaitan berkata :
"Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan
aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun"

Besarkan kebaikannya, tp walaupun setan dah kata tak nak goda, kalau solat tak jaga tak guna kita baca. Sebab sepanjang aku idup, aku perasan 1 perkara ni, manusia, termasuk aku sendiri la, pentingkan perkara sunat tp slalu lalai bab2 yg wajib. Dan sebab tu la sempena tahun baru ni gak aku n membe ak da pasang 1 azam besar...jeng3...

Rule no 1- Don't pray late/ jgn lewatkan solat
Doakan kami lakukan brjaya sepanjang tahun ni..

p/s: semlm 1st time aku baca doa ni dua org je dlm bilik, pas main PES, ngatkan nk g masjid tp ujan lak


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...