Tuesday, December 29, 2009

Sad News for Mother


Cerita yg sedih n menyayat hati....


A mother passing by her teenage daughter's bedroom was astonished to see the bed was nicely made and everything was neat and tidy. Then she saw an envelope propped up prominently on the centre of the pillow. It was
addressed "Mom". With the worst premonition, she opened the envelope and
read the letter with trembling hands:-


Dear Mom,

It is with great regret and sorrow that I'm writing you, but I'm leaving home. I had to elope with my new boyfriend Ran
dy because I wanted to
avoid a scene with Dad and you. I've been finding real passion with Randy and he is so nice to me. I know when you meet him you'll like him
too - even with all his piercing, tattoos, and motorcycle clothes. But
it's not only the passion Mom, even though Randy is much older than me
(anyway, 42 isn't so old these days is it?), and has no money, really
these things shouldn't stand in the way of our relationship, don't you
agree?

Randy has a great CD collection; he already owns a trailer in the woods
and has a stack of firewood for the whole winter. It's true he has
other girlfriends as well but I know he'll b
e faithful to me in his own way .
Randy taught me that marijuana doesn't really hurt anyone and he'll be
growing it for us and we'll trade it with our friends for all the cocaine and ecstasy we want. In the meantime, we'll pray that science will find a cure for AIDS so Randy can get better; he sure deserves it!!


Don't worry Mom, I'm 15 years old now and I know how to take care of
myself. Someday I'm sure we'll be back to visit so you can get to know
your grandchildren.

Your loving daughter,

Rosie.









At the bottom of the page were the letters "PTO". Hands still trembling,
her mother turned the sheet, and read:



PS: Mom, none of the above is true. I'm over at the neighbour's house.
I just wanted to remind you that there are worse things in life than my
report card that's in my desk centre drawer. Please sign it and call when it is safe for me to come home. I love you!


Sedihkan..haha. Situasi dia lebih kurang sama dgn kebanyakan mereka2 yg baru dpt result, jd boleh la dipraktikkan...








Creating Opportunity

Peluang bukan semuanya datang bergolek, jadi kalo xdapat peluang tu kena pandai cipta peluang mcm katun ni...



hehe.. tp jgn wat jahat mcm dia lak

Thursday, December 24, 2009

Facebook punca cerai

Sumber: Metro

SYDNEY: Bagi kebanyakan pasangan, laman sosial Internet seperti Facebook adalah cara untuk mengekalkan hubungan dengan rakan.

Namun, kesan negatifnya semakin disedari dengan dakwaan terbaru menyatakan laman itu menjadi punca meningkatnya jumlah perceraian.

Menurut sebuah syarikat guaman, hampir satu daripada lima tuntutan cerai yang diuruskannya menyebut Facebook sebagai satu daripada punca.

Pengarah Urusan Divorce-Online, Mark Keenan berkata: “Saya terdengar kakitangan saya berkata, ramai orang yang bercakap mereka mengetahui kecurangan teman hidup mereka dalam Facebook.

“Saya mengambil keputusan untuk mencari bagaimana serius keadaan itu.

“Saya terkejut apabila mendapati 20 peratus daripada tuntutan cerai merujuk kepada Facebook.

“Alasan paling lumrah ialah pengguna laman itu bersembang mengenai seks dengan orang yang tidak berkenaan.”

Pengkritik berkata, laman sosial Internet menarik golongan lemah untuk berlaku curang terhadap teman mereka.

Suami atau isteri yang mengesyaki sesuatu, menggunakan laman itu untuk mencari bukti kecurangan pasangan mereka.

Pada masa sama, syarikat juga mengambil kesempatan untuk mengaut keuntungan dengan mengeluarkan perisian yang membolehkan pelanggan mengintip secara elektronik terhadap pasangan mereka. – Agensi


Aku da dengar lama da pasal hal facebook menghancurkan hubungan, tapi yg couple je la, aku xkesah sgt la kalo takat couple tu. Tp tak sangka lak org yg da kawin pon rosak gak disebabkan fb ni. Dah nama pon web sosial, kalo da terover sosial tu la jadinye. Jadi sape yg ada org istimewa tu beringat la ketika berfacebook, pandai2 la jaga perkataan yg korang taip tu. Ada sorg membe aku dulu sanggup delete fb dia pasal nk jaga hubungan. Nasib baik aku single, senang hidup ..hehe.. couple xbaik utk kesihatan n tiada dlm Islam (terkeluar tajuk skit.. (^_^))


Wednesday, December 23, 2009

6 atau 7

Cikgu Kazuha: Kalau cikgu bagi 2 arnab, dan wan_tinggi bagi 2 arnab lagi dan alip_cerah bagi 2 lagi arnab, berapa arnab yang kamu ada?

Fahmi Ceng: 7 cikgu

Cikgu Kazuha: dengar betul2 soalan ni, cikgu bagi kamu 2 arnab, kemudian wan_tinggi bagi lagi 2 arnab dan alip_cerah bagi lagi 2 arnab, berapa kamu ada?

Fahmi Ceng: 7 cikgu

Cikgu Kazuha: sengal btul la budak ni, ok, cikgu bagi kamu 2 biji epal, alip_cerah bagi 2 biji epal dan wan_tinggi bagi dua biji epal, berapa biji epal kamu ada.

Fahmi Ceng: 6 cikgu

Cikgu Kazuha: Bagus. Sekarang cikgu bagi kamu 2 arnab, kemudian wan_tinggi bagi lagi 2 arnab dan alip_cerah bagi lagi 2 arnab, berapa arnab kamu ada?

Fahmi Ceng: 7

Cikgu Kazuha: Salah la jawapan kamu, 6 jawapannya, motif kamu boleh dpt 7??

Fahmi Ceng: xda3!! mmg 7 jawapannya sebab saya da ada seekor lagi kat rumah...


Bagus btul si Fahmi ni kan

Pelakon utama:
Fahmi Damanhuri
Kazuha Toyama

Pelakon Pembantu:
Aliff Lazim
Hazwan Nizam

Pencahayaan:
Aliff Lazim

Make up artis:
Ain HAvi
Fariza

Monday, December 21, 2009

Tidak tutup aurat, kompaun RM500


Oleh ZAID MOHD. NOOR
zaid.mohdnoor@kosmo.com.my

KOTA BHARU - Seramai 15 peniaga dan pekerja wanita beragama Islam di Pasar Borong Wakaf Che Yeh di sini dikenakan kompaun RM500 oleh Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar Raya Islam (MPKB-BRI) pada operasi tutup aurat di sini malam kelmarin.

Penolong Pengarah Jabatan Pembangunan Islam MPKB-BRI, Wan Sharafi Wan Mustafa berkata, mereka dikenakan tindakan tersebut kerana berpakaian tidak menutup aurat dengan sempurna.

Menurutnya, tindakan tersebut diambil mengikut Undang-undang Kecil Trade Perniagaan MPKB-BRI 1986 (pindaan 2002).

Jelas beliau, penguatkuasaan larangan mendedah aurat itu dikenakan kepada golongan peniaga yang menjalankan aktiviti perniagaan mereka di bandar ini tanpa mengira waktu.

"Operasi itu diadakan selepas mendapati ramai peniaga dan pekerja wanita beragama Islam tidak menutup aurat walaupun pekeliling bertajuk Arahan Mematuhi Etika Berpakaian telah dikeluarkan sebelum ini," katanya.

Mereka yang dikenakan tindakan itu didapati tidak memakai tudung kepala, memakai kemeja-T berlengan pendek dan ketat serta berseluar panjang ketat.


Patutnye semua negeri kena wat mcm ni

Saturday, December 19, 2009

Status Facebook

Kretif gler mamat2 ni mengenakan org..haha



Friday, December 18, 2009

Selamat tahun Baru Islam

Kebaikan Membaca Doa Awal n Akhir tahun

Barangsiapa yang membaca doa awal tahun ini, insya Allah dirinya akan terpelihara daripada gangguan dan godaan syaitan di sepanjang tahun tersebut.

Sesiapa yang membaca doa akhir tahun, Syaitan berkata :
"Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan
aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun"

dan Sesiapa yang membaca doa awal tahun, Syaitan berkata :
"Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan
aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun"

Besarkan kebaikannya, tp walaupun setan dah kata tak nak goda, kalau solat tak jaga tak guna kita baca. Sebab sepanjang aku idup, aku perasan 1 perkara ni, manusia, termasuk aku sendiri la, pentingkan perkara sunat tp slalu lalai bab2 yg wajib. Dan sebab tu la sempena tahun baru ni gak aku n membe ak da pasang 1 azam besar...jeng3...

Rule no 1- Don't pray late/ jgn lewatkan solat
Doakan kami lakukan brjaya sepanjang tahun ni..

p/s: semlm 1st time aku baca doa ni dua org je dlm bilik, pas main PES, ngatkan nk g masjid tp ujan lak


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...