Thursday, July 7, 2011

FB Privacy

Assalamualaikum,


Baru start guna Android for FB. Bila dah sync android n FB, ada 1 folder baru nama FB Phonebook. Dalam folder ni, entah datang dari mana, ada nombor telefon 1/3 daripada friendlist aku di FB. Wow, dalam masa 1 minit lebih aku dapat +- 100 no telefon, siap dengan gambar profile. Macam tu je boleh dapat nombor orang??? Dahsyat kan teknologi..

Sebabkan hanya 1/3 je no phone yang ada, aku pun cek la dekat Fb kenapa ada 1/3 je? Rupa-rupanya 1/3 orang ni memang dia letak no telefon dia kat FB. Tegok contoh ni:


click untuk besarkan

Daripada 1/3 orang tu, ramai jugak yang tak kenal sebab diorg add aku, aku tengok mutual friends atas 5 orang aku approve je, tak pernah tegur dan tak tahu siapa.

Mungkin ada orang saja tunjukkan no dia, tu tak kisah la hak masing-masing. Tapi bagi sesiapa tak nak tunjuk dan tak perasan yang dia dah tertunjuk, cuba la cek balik ye. Macam-macam orang boleh buat bila ada banyak info pasal kita, terutama yang jenis main add je ntah siapa-siapa. Layan video ni:




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Topup2u