Wednesday, June 8, 2011

Dalam Hati Ada Dunia

Saat2 kebosanan layan hot.fm pun sodap. Lagu demi lagu dimainkan, si pendengar pun turut menyanyi setiap lagu dengan sempurna, tanpa kesalahan. Kemudian si pendengar terdengar bunyi bacaan Al-Quran, "aku tau surah ni." Dia pun mengikuti bacaan itu, tapi setiap ayat penuh dengan kesilapan, lupa, bacaan terbantut. Dia pun mula terfikir. "Aku ni nama je Islam, tp dalam hati n ingatan xlekat pun ayat Quran, lagu tau plak, !! Dalam hati ada dunia SAHAJA "

Of coz la si pendengar tu aku sendiri. Then teringat zaman sekolah dulu, ada kelas KKQ, Kelas Kemahiran Quran, aku selalu ponteng kelas ni, sebab kelas ni wat time PREP, ngantuk. Kalau pergi pun xfokus, xda sikit pun ilmu kelas tu yang lekat saat ni, rasa nyesal sangat2.. huhu. 1 je yang lekat, doa lepas abis belajar (excited nak balik sbb tu ingat):




Pesanan ustaz "Hidayah n petunjuk mesti dicari, tak datang bergolek". Macam mana nak cari?

"
Aku tinggalkan untuk kalian dua perkara. Kalian tidak akan sesat selama berpegangan dengannya, yaitu Kitabullah (Al Qur’an) dan sunnah Rasulullah Saw.(HR.Muslim)"

"Dan tiadalah Kami menurunkan Al-Quran kepadamu (wahai Muhammad) melainkan supaya engkau menerangkan kepada mereka akan apa yang mereka berselisihan padanya dan supaya menjadi petunjuk dan rahmat bagi orang-orang yang beriman. (An Nahl:64)"

P/s: Azam baru, nak ingat balik apa yg telah lupa, mcm dalam doa tu

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Topup2u